18 extensii Google Ads: ghid complet de setare pentru rezultate mai bune

Anunțurile de publicitate însoțite de extensii devin mai utile și mai vizibile. Asta pentru că rata de clicabilitate este mai mare, iar asta înseamnă mai multe conversii și vânzări. Totuși, de la vorbă la faptă este o cale lungă, de aceea am creat un ghid în care vei afla  despre cum funcționează extensiile, care sunt mai efective și cum trebuie să le setezi și  utilizezi corect.

Repetăm! Ce sunt extensiile de anunț și când sunt necesare?

În articolul precedent am explicat că extensiile sunt elementele/informațiile suplimentare pe care le poți vedea alături de un anunț text. Acestea pot fi setate manual sau automate.

De ce sunt necesare?  Simplu – Extensiile fac un anunț mai vizibil și mult mai informativ!

Vezi aceste două exemple:

Mai mult, extensiile merită a fi folosite și din alte motive:

  • nu trebuie să plătești separat pentru extensii – plata se efectuează per click pe anunțul de publicitate;

  • oferi mai multă informație și utilizatorul are posibilitatea de a interacționa cu compania ta fără a face click pe anunț – de exemplu, dacă un utilizator deschide un anunț pe desktop și formează manual numărul de telefon specificat în acesta;

  • extensiile sunt ușor de gestionat – pot fi exportate/aplicate la alte companii și transferate între niveluri (cont, campanie, grup de anunțuri);

  • ai la îndemână statistici despre extensii, deci poți evalua eficacitatea lor.

Nota bene! 

De obicei, clicurile pe anunțurile însoțite de extensii costă mai scump. Asta se datorează CTR-ului estimat  mai mare atunci când anunțul are extensii. Pnetru Google, adăugarea extensiilor înseamnă, de fapt, afișarea anunțurilor pe o poziție mai înaltă, unde CTR-ul este mai mare. Asta însă, nu înseamnă că trebuie să cheltui mai mult buget, întrucât efectul anticipat acoperă creșterea prețului per click.

Important!

Extensiile nu se afișează mereu. Faptul că ai adăugat toate tipurile de extensii nu înseamnă că ele se vor afișa întotdeauna. Iată 3 factori de care depinde afișarea extensiilor de anunț:

  • Ratingul anunțului – aici se are în vedere anume ratingul anunțului (Ad Rank) și nu puterea anunțului (Quality Score). Ratingul anunțului depinde de suma licitată, de calitatea anunțului și a paginii de destinație, de contextul termenului de căutare și de alți factori. Dacă extensiile nu sunt afișate, atunci poziția nu este suficient de mare. Soluția simplă este să crești prețul de licitare. Soluția mai anevoioasă este să lucrezi la calitatea anunțurilor și a paginilor de destinație.

  • Poziția anunțului – Google nu poate da mai multe clickuri anunțurilor cu o poziție inferioară, decît celor cu o poziție superioară.

  • Alte extensii pe care le-ai setat – în timpul licitației, Google selectează combinația de extensii care ar avea cel mai mare impact. Prin urmare, cu cât mai multe extensii vei seta, cu atât sistemul va avea un „meniu” mai complex pentru combinarea diferitelor opțiuni.

Chiar dacă extensiile nu se vor afișa mereu, îți recomandăm să le setezi, iar dacă vor fi diferite asta îți va aduce un rezultat și mai bun. Mai ales că ai din ce alege…

10 tipuri de extensii cu setare manuală obligatorii

1. Extensii de sitelink

 

Important de știut:

  • trebuie setate minim 2 extensii de sitelink pentru ca acestea să poată fi afișate;

  • numărul de sitelinkuri dintr-un anunț depinde de lungimea lor și dispozitivul pe care se afișează;

  • pe desktop nu pot fi afișate mai mult de șase sitelinkuri, iar pe dispozitivele mobile – până la opt;

  • sitelinkurile setate la niveluri inferioare vor avea prioritate față de sitelinkurile de la niveluri superioare;

  • domenul (www.site.md)  din sitelink trebuie să se potrivească cu domenul link-ului din anunț.

Logica de creare a extensiilor de sitelink

Înainte de a crea extensiile de sitelink, încearcă să analizezi schema după care acestea se vor afișa.

Să vedem ce variante ar putea exista:

Sitelinkuri la nivel de cont. Principalul lucru pe care NU trebuie să-l faci este să nu creezi extensii de sitelink la nivel de cont cu linkuri spre produse, servicii, categorii sau promoții. În așa caz, algoritmul google le va combina în mod haotic. În rezultat, poți ajunge la o astfel de situație: la vânzarea unui iphone 12 vor fi afișate linkuri spre frigidere și mașini de spălat.

Sitelinkuri la nivel de campanie. Aici ar fi logic să adaugi termenii și condițiile de plată și livrare, oferte, consultații online. Dacă într-o campanie se promovează un tip de produse, atunci poți adăuga sitelinkuri spre produsele cele mai populare.

Sitelinkuri la nivel de grup de anunț. Aici poți urmări specificul produsului/serviciului promovat în acest grup. Spre exemplu:

  • arată specificațiile produsului

  • oferă sitelinkuri pentru servicii suplimentare

  • arată condițiile de plată, livrare, creditare

  • dacă se promovează o categorie de produse, poți oferi sitelinkuri la cele mai recunoscute branduri

2. Extensii de înștiințare

Acestea reprezintă descrieri/puncte forte scurte ale companiei/produsului/ofertei. Acestea nu sunt clicabile, iar vizual arată ca o continuare a descrierii 2 de la anunț.

Cum să crești eficiența extensiilor de înștiințare:

  • adaugă înștiințări mai generale la niveluri superioare („livrare fără contact”, „lucrăm 24/7” etc.);

  • oferă detalii de valoare (evită expresiile „meseriași profesioniști”, „experiență de muncă extinsă”, „prețuri favorabile” etc.);

  • fii succint – în acest caz, sistemul va arăta mai multe înștiințări și vor fi percepute mai bine.

3. Extensii pentru fragmente structurate de informații

Acestea te ajută să descrii mai multe caracteristici ale produsului/serviciului tău. Ele sunt însoțite de un antet (ex: Cursuri) și de mai multe valori (SEO, Google Ads, Design UI, etc). Acestea nu sunt clickabile.

Despre ce să scrii în extensiile cu fragmente structurate de informații?

Acestea sunt unele din cele mai simple tipuri de extensii, întrucât acestea sunt condiționate de un antet, ceea ce înseamnă că în mare parte nu trebuie să inventezi nimic.

Iată câteva exemple:

  • Servicii

  • Modele

4. Extensii de apel

Aceste extensii afișează numărul de contact alături de anunț. Pentru afișările desktop acestea nu sunt clickabile, iar pentru dizpozitivele mobile – da. Un utilizator te poate suna direct din anunț dacă utilizează un telefon mobil, iar acest sunet va fi egalat cu un click pe anunț.

Extensiile de apel pot fi setate și pentru rețeaua de Display, însă:

  • acestea se vor afișa doar pe dispozitivele mobile

  • nu funcționează rapoartele sunetelor

  • nr. de telefon nu sunt disponibile pentru campaniile de remarketing sau pentru campaniile cu obiectivul de promovare a aplicațiilor.

Nota bene! Extensiile de anunț sunt metoda permisă de adăugare a unui nr. de contact într-un anunț. Adăugarea unui nr. de contact în textul anunțului sau în titlurile acestuia este interzisă prin politicile Google Ads.

Important! Verifică dacă raportul pentru sunete este activat. Urmează instrucțiunea din acest screen:

Cerințe pentru extensiile de apel

Există o serie de cerințe pe care este important să le respecți pentru ca extensia să fie aprobată:

  • numărul trebuie să fie valid – angajații Google apelează periodic numerele de telefon pentru a confirma autenticitatea și apartenența la compania promovată;

  • nu poți adăuga numere de fax, numerele de telefon cu plată și numere cu combinații de litere;

  • numerele virtuale și numerele fără robot telefonic sunt inacceptabile;

  • numărul trebuie să corespundă țării vizate (de exemplu, dacă vizezi Republica Moldova, nu vei putea specifica un număr de telefon român).

5. Extensii de formular

Această extensie este, la moment, în testare. Cu ajutorul ei poți face o legătura rapidă cu un potențial client, dacă acesta a completat formularul. Acestea se afișează doar pe dispozitivele mobile.

Formularul poate fi utilizat pentru astfel de sarcini:

  • reprezentanțe auto – înregistrați clienți potențiali pentru teste drive-uri;

  • pentru dezvoltatori – înregistrează potențiali clienți pentru vizualizarea obiectelor;

  • organizatori de evenimente – acceptă cereri de participare;

  • pentru comercianții cu amănuntul – pentru a crește vânzările cu bonusuri;

  • business informațional – pentru a construi o bază de abonați.

Formularul este cel mai potrivit pentru companiile care vând un produs complex. De exemplu, platformele de marketing. Folosind un formular, poți oferi conținut valoros ca magnet în schimbul informațiilor de contact. Apoi poți urma structura promovării de-a lungul pâlniei de vânzări.

6. Extensiile de locație

Acest tip de extensie este foarte util pentru acele business-uri care au un oficiu offline – restaurante, saloane de frumusețe, saloane auto, etc.

Pentru varianta desktop acestea vor arăta așa, iar după clic se va deschide Google Maps.

Pentru dispozitivele mobile, extensiile de locație se vor deschide la fel, însă devine posibilă și crearea traseului.

Important! Această extensie poate fi utilizată doar după configurarea unui cont de Google My Business. Dacă vei indica în GMB că compania ta s-a închis pentru o anumită perioadă (de pandemie, spre exemplu), aceasta nu se va afișa în Google Ads, deci nu trebuie să o stopezi.

7. Extensiile de locații afiliate

Această extensie este utilă pentru producători. Ideea este că anunțul arată cele mai apropiate lanțuri de retail în care există un produs căutat. Adresele dealer-ului sunt, de asemenea, acceptate. Dar, extensia este disponibilă doar pentru 23 de țări, iar Republica Moldova nu este încă pe listă.

8. Extensii de preț

Aceste extensii arată mai mult sau mai puțin ca extensiile de sitelinkuri, doar că cele de preț sunt îndreptate anume spre promovarea produselor sau serviciilor. Iată cum vor arăta acestea pentru varianta desktop și mobilă.

Trebuie de menționat că pentru valuta Republicii Moldova extensia d e preț încă nu este adaptată, de aceea nu vei putea utiliza această extensie la maxim. Totuși, vei putea utiliza aceste extensii dacă promovezi un produs/serviciu pentru care se percepe mai mult valuta străină. De exemplu: piața imobiliară, automobile, etc.

Cum să crești eficiența extensiilor de preț:

  • adaugă cel puțin 8 prețuri – astfel vei avea acoperirea maximă a spațiului disponibil;

  • oferă prețuri la nivel de cont numai dacă ai un sortiment omogen;

  • pentru a crește relevanța ofertelor, specifică prețurile la nivel de grup de anunțuri sau campanie;

  • nu copia titluri și descrierile – descrierea ar trebui să ajute în explicații titlul;

  • specifică prețurile, chiar dacă oferi ceva gratuit – scrie că prețul este 0 – acest lucru va evidenția beneficiile ofertei tale.

9. Extensii de aplicație

Cu ajutorul acestei extensii poți oferi un link către aplicația ta mobilă direct din anunțul de promovare. Când un utilizator va da click pe această extensie, va fi trimis către App Store sau Google Play pentru a descărca aplicația.

Aceste extensii vor fi foarte potrivite pentru instituțiile bancare ce dețin aplicații mobile, servicii de livrare sau taxi.

10. Extensii de promovare(promoție)

Această extensii este potrivită atât pentru varianta desktop, cât și mobilă și poate fi utilizată atunci când planifici anumite oferte, reduceri, etc.

Beneficii ale extensiei de promoție:

  • spre deosebire de sitelinkuri, aceasta este adaptată pentru o anumită promoție și are o perioadă de valabilitate limitată. Prin urmare, se exclude situația când promoția s-a încheiat cu mult timp în urmă, iar linkul către aceasta este încă afișat – pentru că ai uitat să o ștergi.

Important! Nu uita să setezi perioada de început și încheiere a promoției. Dacă perioada promoției s-a încheiat aceasta nu se va mai afișa, de aceea nu este necesar să ștergi extensia.

  • extensia se evidențiază pe fundalul general.

Extensiile automate

De multe ori, Google crează și afișează independent anumite extensii de anunț. Acestea sunt create în două condiții:

  1. Pagina de destinație conține conținut relevant (de exemplu, un număr de telefon în format text, liste de produse / categorii, descrieri cu beneficii etc.).

  2. Google prezice atunci când sunt difuzate extensiile automate, rezultatele campaniei se vor îmbunătăți.

În total, Google poate afișa 8 extensii automate:

Ratingul vânzătorului

Afișează evaluarea medie pe o scară de 5 puncte și numărul de recenzii pentru compania ta. Evaluările sunt extrase nu numai din serviciul Google Customer Reviews, ci și din serviciile partenerilor (Feefo, Reevoo, eKomi, Yotpo etc.).

Ratingul este afișat pentru campaniile din Rețeaua de căutare dacă este îndeplinită una dintre următoarele condiții:

  • Compania a primit 100 de recenzii unice pe Google sau un serviciu partener în ultimul an;

  • Google și / sau partenerii au analizat site-ul;

  • Compania a fost evaluată cu ajutorul Google Consumer Surveys.

Ratingul nu poate fi afișat dacă valoarea sa este sub 3,5 puncte.

Încă 7 extensii automate

Pe lângă ratingul vânzătorului, Google poate afișa și alte extensii automate:

-sitelinkuri dinamice;

-numere de telefon automate;

-descrieri structurate dinamice;

-adrese automate;

-înștiințări dinamice;

-linkuri automate către aplicații;

-titluri lungi de reclame.

În esență, acestea nu diferă de extensiile personalizate. Singura diferență este că sunt generate automat.

Checklist: Cum să utilizezi extensiile în mod eficient

  • Adaugă toate extensiile disponibile care sunt adecvate nevoilor tale de marketing. Set minim: sitelinkuri, număr de telefon (dacă există), adresă (pentru un punct offline), înștiințări și fragmente structurate.

  • Gândește o logică a afișărilor extensiilor – adaugă-le la nivelul în care vor fi relevante (cont, campanie, grup de anunț).

  • Nu crea extensii „doar pentru a fi” – acestea ar trebui să fie specifice, simple și clare.

  • Personalizează programul de afișare – este disponibil pentru toate tipurile de extensii.

  • Ia în considerare tipul de dispozitiv pe care sunt afișate extensiile; dacă sunt mai potrivite pentru un public mobil, activați prioritatea mobilă sau mărește licitarea pentru ele.

  • Urmărește statisticile privind extensiile, dezactivează-le pe cele ineficiente și testează alte opțiuni.

  • Ferește-te de extensiile automate și dezactivează-le pe cele care degradează statisticile sau nu îți îndeplinesc obiectivele.

Utilizează extensiile cu o logică de marketing și acestea vor avea efect.

Sursa: Boomerang